Poštovani direktore,
pošto ste tražili izvještaj za ovu sedmicu, i naveli ste da možemo sami kreirati formu, evo ja odlučih da Vam u kratkim crtama iznesem dešavanja vezana za online nastavu.
Ne znam da li je ovo prva ili druga sedmica online nastave. Druga, jest druga je. Znam po zadaćama. Sad ih ima mnogo manje koje treba pregledati. Nisam znala kako ovo funkcioniše, da sam znala ne bih ni zadavala zadaću. Kažu prvo recite djeci da šalju u Wordu, a poslije je Word najkomplikovaniji kada je pregledanje upitanju ili možda i nije, ali ja ne znam kako je to kad nije. Otvoriš dokument, pa on ode na preuzimanje, pa ga tamo nađeš, pa ga preimenuješ, jer nijedan učenika nije napisao ime i prezime u nazivu dokumenta. Nisu ni znali da trebaju, a nisam ni ja, da im sugerišem. Pregledaš i vidiš da ih ima 70% istih, a ti tačno znaš ko je nultiautor zadaće. Napišem komentar pa zaboravim pohraniti, pa krenem upisati postotak za ocjenu i vidim da mi se komentar izbrisao, pa se vratim upišem komentar ponovo. Pa u donji prozor skrenem pažnu na nekoliko grešaka ukoliko ih ima, a uglavnom ima jer ih prave namjerno na najglupavijim mjestima da ne ispadne da je sve isti rad. Eh, kad i to završim onda pohranim prvo da vidim koju je ocjenu procenat izbacio, pa ako mi odgovara, idem na pohrani i hajde dalje – sljedeći. I tako desetine puta. I do neko doba noći – poslije ponoći.
A zašto? Zato što imam samo jedan laptop u kući, a kolega demokratičar je u drugoj školi historičar a u trećoj kulturoreligičar. Pa dok on uđe-izađe, uđe-izađe, uđe-izađe, uđe-izađe…. ja mogu tek poslije ponoći na online platformu.
A u međuvremenu, po kući samo viču daj! Daj šta ću obući? Daj hoćeš ti nahraniti cuku? (u međuvremenu smo se ponovili, dobili smo Bonija) Daj šta ćemo jesti? Daj hoću da se kupam? Daj me ošišaj? Daj napravi nam sok da se preveniramo protiv virusa? Daj što nisi napravila opet domaću supu? Daj idi Mirsi (kolegina tetka, prva kona) u ambulantu po injekcije, uhvatilo je u leđima? Daj da gledamo crtane, šta će ti dnevnik, sve jedno te isto? Daj da gledamo TLC, šta će ti vijesti, sve jedno te isto? Daj nam kakav film, al’ da je dobar? Daj ugasi taj TV hoću da spavam, nema veze što ga ne vidim iz druge sobe znam da je uključen i ne mogu zaspati!
Elem, u toku ove sedmice sam u kolegij četvrtih razreda po planu i progaramu imala test iz pravopisa (na početku šk. g. nisam znala da će biti eksterna matura. Btw. Hoće li biti?), međutim na novonastalu situaciju (mnogo sam puta u zadnje tri sedmice napisala ovu sintagmu) ja sam to malo izmijenila. Dala sam im u pdf knjigu „Pravopis bosanskog jezika za osnovne i srednje škole” Senahida Halilovića i rekla da je malo prelistaju i da u njoj potraže pravila koja smo radili na nastavi. Za drugi čas pravopisa sam ih podijelila po razredima, dala im po isti broj pitanja po nivoima iz kataloga za polaganje eksterne mature. Odnosno nisam im dala pitanja nego sam im dala tačne odgovore, a njihov zadatak je da obrazlože zašto je baš taj odgovor tačan. Sva obrazloženja trebaju postaviti na forum, koji sam također napravila na platformi. Da li sam ja dobro napravila taj forum to ne znam, za sad mi se tamo javilo samo nekoliko učenika iz mog razreda pošto s njima komuniciram i na viberu.
U međuvremenu im pregledam putopise iz Šerića, Živinica, Moluha, od Mosnika do Soline, Suhe…
Što se tiče ČOZa tu je sve u najboljem redu. Čim smo poslati u izolaciju, ja sam napravila viber grupu u koju sam uključila i roditelje i učenike. Poslije su učenici izbacivali roditelje iz grupe čim se neki oda da je tu. Neka, bilo mi je drago da i roditelji barem malo osjete s kim sam ja imala posla sve ove četiri godine.
Svi su složni da je ovo fantastičan način rada. Pohvalila sam ih za organizaciju, a oni mi vele da organizacija (op. a. organizacija prevoza robe i putnika) još nije bila, ali da su spremni i da je željno iščekuju. Dobijaju samo najbolje ocjene i već googlaju koji fakulteti rade po ovom sistemu da se, ako Bog da, čim postanemo imuni na COVID 19, upišu.
Ne znam da li bih se smijala ili plakala.
Prvi razredi su dobili putem linka da pogledaju dva filma – prvi je o Povelji Kulina bana, a drugi o stećcima. Nemaju zadaće jer su prošle sedmice slali lektiru „Dekameron”(Bože, pitam se da li postoje slučajnosti?) Naglasila sam im da će iz srednjovjekovne književnosti biti provjeravanje znanja u maju, čim pređemo i usmenu-narodnu književnost, tako da pokušaju štagod i zapamtiti dok budu gledali videopriloge na Youtubu. Do tada ću i ja naučiti kako se pravi test.
Ove sedmice kao i prošle, za sve što dodam na platformu, nađem jednog učenika koji je trenutno online i zamolim ga da provjeri vidi li se to što sam postavila. Uglavnom se vidjelo.
Mogu vam reći sa je ove sedmice puno lakše. Znamo ući na platformu, znamo podijeliti učenike, postaviti ograničenja, znamo postaviti materijale, i to različite materijale, znamo provjeriti da li učenici posjećuju kolegij i kada, pa eto svašta se nešto naučilo. Samo još nisam naučila kako blokirati izvještaje da su kolegici Samiri učenici poslali zadaću. Kad se nakupi u mailu, ja izbrišem – šta ću drugo.
Vidjećemo kako će biti u trećoj sedmici online nastave. Nek ste nam dali ovaj zadatak, ako ništa da se malo orjentišemo u vremenu, da znamo koliko smo u izolaciji i da vrijeme ne mjerimo prije aprililili i poslije aprililili.
Ima još mnogo toga o čemu bih Vam pisala, ali ima još sedmica online nastave, pa ako ne smislite drugačiju formu izvještaja, podijelit ću to s Vama.
Misite na svoje zdravlje i čuvajte se!